Week one at my intership! And finally A ROOOOM! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu Week one at my intership! And finally A ROOOOM! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu

Week one at my intership! And finally A ROOOOM!

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Week 1 op stage. Wat had ik een zin om te beginnen zeg. Ik bedoel dat is uiteindelijk de reden waarom ik hier in Londen ben. Woensdag begon het dan eindelijk! Een rondje langs alle afdelingen, allemaal namen en mensen en mijn best alles te verstaan, begrijpen en te onthouden. Het werd me wel meteen duidelijk dat er behoorlijk wat chaos is in de organisatie. Want Gillian de vrouw die mij heeft aangenomen komt niet meer terug, ze is met 'Voluntary redundancy' zoals ze dat hier noemen. Of te wel ze is een soort van akkoord gegaan met het ontslag of heeft zelf haar ontslag in gediend. Wel vreemd wat ze werkte hier al langer van 12 jaar! Dus best heftig voor haar en de organisatie. Verder gaan afdelingen fuseren en nauwer samenwerken dan ze nu doen. Met name mijn afdeling gaat nauwer samenwerken met de afdeling 'Development' en 'Marketing'. Ben heel benieuwd. De afgelopen week heb ik voornamelijk dingen gefiled. Ouder verslag overgetypt, contact lijsten geupdate en overgezet in Excel bestanden. Voor de eerste week goede klusjes om de organisatie te leren kennen en de dingen die we doen hier.

Volgende week ga ik beginnen met het contact opnemen met scholen om onze volgende voorstelling te komen bezoeken. Spannend! Dan moet ik ze bellen en mijn verhaal goed klaar hebben. Daarnaast ga ikw erken aan een nieuw project binnen de organisatie, namelijk dat ze aanpassingen willen maken aan het theater zodat doven, slechthorende, slechtzienden en blinden ook naar het theater kunnen komen en toch de ervaring van het theater mee kunnen krijgen. Ik ben heel benieuwd. Daarvoor moet ik ook contact opnemen met scholen en instituten om te kijken of we een Focus Group samen kunnen stellen om uit te gaan vinden wat werkt voor deze bijzondere groep. Het zou natuurlijk super zijn als we deze groep bezoekers ook naar het theater of de film kunnen krijgen!

En dan nu wat ander exciting news! tadadada *trom geroffel* I FOUND A ROOM! Oh my god, it's so beautiful and on the most beloved place in town! Nee serieus ik ben zo blij! Ik zou woensdag avond gaan kijken. Maar toen was er wat fout gegaan, er was niemand aanwezig dus ik kon niet naar binnen om de kamer te bekijken. Maar ik kon Donderdag avond wel gaan kijken. Ik heb alle tijd ;-), dus natuurlijk kon in donderdag! Wel begon ik een beetje te twijfelen, maar ik bleef denken 'geduld is een schone zaak.' Dus ik stond donderdag om precies 06.30pm voor de deur. Guess what? Nobody home. Dus ik belde die man een aantal keer, gelijk de voicemail. Ik werd al een beetje pissed. Toch heb ik een half uur staan wachten. Uiteindelijk belde hij terug. Dus ik zei dat ik voor de deur stond. Hij zei dat hij boven was. Ik zei dat ik al een aantal keer had aangebeld. Hij vroeg me om nog eens aan te bellen, dus dat deed ik. Hij zei dat hij niets hoorde. Dus hij kwam naar beneden. OOPS, ik stond al een half uur voor de verkeerde deur.. Haha. Maar gelukkig kon ik alsnog binnen kijken. En ik was meteen verkocht! Ik heb geen foto's, maar die komen a.s.a.p.!

Het huis is denk ik vier hoog, ik slaap op de bovenste verdieping. Maar het eerste wat ik zag was een enorme keuken met een eettafel en helemaal neat and tidy! Dus ik was al bijna verkocht! Daarna liepen we naar de badkamer, ook helemaal netjes en die wordt gedeeld met 3 v.d. 4 roommates. Dus hop naar boven en daar was MIJN kamer. Ik wist het meteen. Echt een zolder kamer, maar heel netjes en voldoende ruimte! Een houtenvloer (GREAT voor al mijn allergieen!)!! Ik ga verhuizen op mijn verjaardag, 26 September! Een mooier kado kan bijna niet! Alles was een jaar geleden nog opgeknapt dus het ziet er heel mooi en makkelijk schoon te maken uit! Verder is er een wasmachine aanwezig en alles wat verder nodig is!

Vrijdag was mijn laatste werkdag van mijn eerste werkweek. Na werk ben ik een biertje gaan drinken in de Pub aan de overkant van mijn werk. Heerlijk om zo mijn eerste week af te sluiten. Het team is vrij close en schijnt bijna iedere week wel eens (of vaker) een biertje te doen na werk. Heel fijn om zo in contact te komen! De meeste werknemers zijn ook tussen de 24 en 35 en een paar oudere werknemers. Maar het is heel gezellig! Na het biertje ben ik samen met een collega en haar vriend en een vriendin van haar die over was uit Schotland naar een voorstelling in ons eigen theater geweest. De voorstelling was van Mark Thomas. A well-known stand-up-comdeian in England! Het was goed voor mijn Engels om eens een hele dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zo met de taal bezig te zijn. Ik merk dat dan mijn Engels ook wel wat beter wordt. Ik denk nog in het Nederlands dus soms crasht het even in mijn hoofd wanneer ik er niet uit kom in woorden in het Engels, maar ik heb al twee complimenten gehad van collega's die vonden dat mijn Engels zo goed was! WOOHOO, die steek ik in mijn zak!

Scottish on the other hand is a whole different thing. Dat Schotse meisje heeft een aantal wat aan me verteld, maar ik verstond er werkelijk waar geen woord van... Dat accent! Haha.

Voor degene die een idee willen krijgen van waar ik stage loop kun je de site van de organisatie bezoeken: http://www.tricycle.co.uk en dan onder 'Education' kun je mijn afdeling van de organisatie vinden. De workshops en projecten waar ik het meest mee te maken zal hebben.

Oh ja en mijn nieuwe kamer is in Mayfair (Middle, Central, Lovely London!). Vlakbij Green Park (Underground Station), The Ritz (Hotel), Piccadilly(Street) en veel veel meer! Als je mijn nieuwe adres wilt hebben mail ik het je graag, maar ga het niet public op internet zetten!

Liefs,
Eva

P.s. Bedankt voor alle lieve berichten zowel op waarbenjij.nu als op facebook en via de mail! Heel fijn om wat uit Nederland te horen!

p.s.2. Op mijn andere blog heb ik nog wat geschreven over mijn weekend met Sjoerd: http://evajanna.tumblr.com/post/31403753978/when-the-boyfriend-is-in-town daar kun je nog wat andere foto's vinden.

  • 18 September 2012 - 17:01

    Sjoerd:

    Super trots op je Eef, you're doing great!!!!

  • 18 September 2012 - 20:52

    Eline:

    ZOOO tof Eef! Haha, wat en actie dat je bij het verkeede huis stond, maar het had mij ook kunnen overkomen;)
    Ik zou graag je adres willen ja, zou je m willen mailen?
    Succes nu met je tweede week!
    Kus eline

  • 21 September 2012 - 10:59

    Jos Van Nierop:

    Hallo Eva, lukt het om vandaag te reageren om de mail die ik gisteren stuurde , via je hogeschoolaccount en via facebook.

    bij voorbaat dank,
    gr.
    Jos

    (hieronder een kopie ervan)

    Hallo Eva,
    We hebben via de mail (je hogeschoolmail) contact gehad over je blog. Wellicht open je je mail niet (meer) zo vaak, maar vind je het goed als ik je blog (van 16/9, ietwat ingekort) - met je facebookprofielfoto - plaats op www.profielen.hr.nl ?

    bij voorbaat dank,
    groet,


  • 04 Oktober 2012 - 11:10

    Rinus :

    Uitstekend verslag met een topje van humor... I love his smell in the bed :D Maar goed ze gebruiken love overal voor lees ik :) Ik ga de theatersite ook nog even onder de loop nemen. Gave locatie hoor waar je zit... om de hoek van de famous String Fellows!

  • 04 Oktober 2012 - 11:15

    Eva Van Breugel:

    Haha Rinus, bedankt ;-) Indeed, overal love voor, maar ik ben geen Engelse he, dus ik gebruik het alleen als ik het meen! Nou als je in de buurt bent een dezer maanden, let me know, dan kunnen we wellicht samen naar een voorstelling hier! En tja, mijn locatie is inerdaad top. Mijn achterbuurvrouw is de Queen, heb alleen nog niet aan durven te bellen voor een kopje thee, hehe ;-) xx

  • 21 Juni 2015 - 20:52

    Angelique Hogeboom:

    Hallo Eva,

    Leuk om je verhalen te lezen. Ik ben ook wel geinteresseerd in het adres van dat huis waar jij zat. Weet je dat nog ?

    Gr. Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Voor mijn stage in jaar 3 van CMV ga ik naar Londen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 20352

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Berlin

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Stage in Londen!

Landen bezocht: