Still going strong(bow) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu Still going strong(bow) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu

Still going strong(bow)

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi there!

Sorry voor het weinig van me laten horen hier op waarbenjij.nu. Het leven in Londen is druk druk druk! Het is juist goed dat ik niet te veel geschreven heb, dat betekend dat ik lekker bezig ben!

Om te beginnen met mijn stage. Ik werk er nu al weer 2 maanden!! Wat vliegt de tijd voorbij zeg. Ik ben nu bezig met een aantal leuke dingen, zoals het opzetten van een lessenpakket voor scholen en mensen die naar The Arabian Nights komen (vanaf 30 November te zien). Daarnaast ben ik druk geweest met de marketing van The Arabian Nights, was ik afgelopen week een dag Associate Producer en ben ik nog assistent bij de projecten Minding the Gap en Press Road. Everything is still going strong. Ik merk wel dat ik nu wat meer mijn best moet doen om echt betrokken te worden bij de projecten en de organisatie omdat mijn afdelingsmanager het best lastig vind om dingen aan mij over te laten. Maar dat houdt mij scherp. Wat de Associate Producer zijn betreft, dat was echt heel leuk. Ik was die dag de hele dag faciliteerder en medewerker voor The Roman Theatre Company. We hebben de hele dag een script door gelezen en aangepast en liedjes in gevoegd. Het was echt heel leuk om dit proces in Engeland en in het Engels mee te maken!

Afgelopen vrijdag ben ik de stad in gegaan om bij verschillende restaurants/bibliotheken etc te flyeren voor The Arabian Nights. Ik was samen met Bella op pad. Bella is een collega van mij, ze werkt op de marketing afdeling, maar we kunnen het ook buiten werk heel goed met elkaar vinden. Ze is in Londen opgegroeid en heeft gestudeerd in Oxford. Ze is echt heel vriendelijk en betrekt me echt bij dingen in Londen die voor mijn volkomen nieuw zijn. Het is heel prettig om zo iemand om me heen te hebben!

Vrijdag avond ben ik met mijn huisgenootje, Nathalia, en haar collega's uit geweest in Soho. Dat was ook heel gezellig en het was lekker om even de week van me af te dansen en met wat andere mensen in aanraking te komen dan collega's van mijn eigen stage!

Twee weken geleden al weer zijn Jessica en Helena langs gekomen bij mij! Het was echt zooooo gezellig! Niet normaal gezellig gewoon (morgen plaats ik een blog op evajanna,tumblr.com over dit weekend). We hebben echt heerlijk gegeten en door de stad gewandeld en ciders gedronken. Lekker in bed films gekeken en het samen zijn alleen al was echt zo fijn! Het voelde zo enorm vertrouwd. Wel miste we ons vierde lid van ons groepje, Milou. Zij zit in Curacao op het moment, maar we hebben nog kunnen Skypen, dus dat was echt heel leuk om op die manier weer een beetje samen te zijn! We hebben elkaar vorig jaar leren kennen omdat we bij elkaar in de klas zaten en eigenlijk aan het eind van het jaar zijn we echt vriendinnen geworden. Nadat ik met milou en Jessica in Berlijn was geweest met school zijn we echt vriendinnen geworden. Terug in Nederland was het al gauw met z'n viertjes met Helena erbij. Het is zo bizar hoe snel vriendschappen soms al zo fijn en vertrouwd voelen! En omdat we allemaal CMV'ers zijn hopen we uiteindelijk natuurlijk ook samen las collega's te kunnen eindigen, Of elkaar in ieder geval verder helpen ook na onze studie! Foto's van dit weekend komen ook op mijn andere blog!

Verder doe ik nog iedere week aan yoga, maandag en woensdag avond sowieso en soms ook nog op donderdagavond. Die yoga lerares is echt zo prettig (die van maandag en woensdag). It is a blessing I have found her in London. Ik geniet echt van iedere les, en als ik thuis kom ben ik meteen een stuk meer ontspannen door de les en de oefeningen die ik gedaan heb. De stad zelf is namelijk echt een enorme energie slurper. Het is echt een leuke stad, en soms geloof ik nog steeds niet dat ik hier gewoon WOON! Maar ik verlang op momenten ook echt naar wat natuur, stilte en geen touristen! Over twee weken ga ik met papa naar Bath, een plaatjes vlakbij Bristol. Een relax weekendje. Ik kan niet wachten. Komende twee weken is het nog even hard werken aan school. Toetsen en alles inleveren moet over 1/2 weken. Dus het is even buffelen en dan een weekend relaxen met mijn vader! Het weekend daarna (1dec) komen zowel mijn moeder en zus als mijn schoonouders, Joost en vriendje. Dus dat wordt lekker een druk weekendje. Er was even wat fout gegaan in de planning, maar ik kan niet wachten om ze allemaal te zien! Ik moet alleen even kijken hoe ik mezelf ga opsplitsen qua tijd! Ik hoop dat er tegen die tijd al lekker veel kerstmarktjes zijn! En het weekend daarna komen mijn lieve vriendinnen Frances en Ingrid (en jammergenoeg zonder Elien, weer one piece missing of the puzzle of four)! Ook daar kijk ik heel erg naar uit!

Als ik het zo allemaal op schrijf gaat de tijd zo ongelofelijk snel! Ik heb nu twee weken niemand op bezoek gehad, en de komende twee weken ook niet. Het is wel heerlijk hoor, en ook goed om zelf mijn plek hier te vinden. Volgend weekend bijvoorbeeld ga ik met Bella naar het museum en een marktje bezoeken. Dat soort dingen kunnen anders weer niet als er mensen over komen. Dus het is ook goed om wat tijd te hebben om af te spreken en hier mijn plekje te maken! En de tijd vliegt werkelijk voorbij, volgens mij ben ik al bijna op de helft! Time flies when you are having fun!

Nog steeds heb ik zeker momenten dat ik thuis mis. Vooral nu het steeds donkerder wordt en kouder. Ik mis mijn eigen huisje, mijn heerlijke bed en gewoon mijn eigen omgeving. Als ik mijn eigen appartement en vriendje hier zou hebben zou ik me al veel meer kunnen relaxen op mijn eigen plekje. Het is best wel wennen om weer op een kamer te zitten met huisgenoten wanneer je een jaar in je eigen appartement met je vriendje hebt gewoond. Ik moet zeggen dat het allemaal heel gemakkelijk en vriendelijk gaat, maar ik mis mijn ruimte en eigen keuken toch wel erg! Je deelt overal weer dingen, zoals alle ruimte in de keuken met mijn huisgenoten en de badkamer etc. Gelukkig is iedereen heel vriendelijk en schoon, dat scheelt heel erg! Als ik iemand tegen kom hebben we even een babbeltje en zo nu en dan doen we wat buitenshuis, zoals vrijdag met Nathalia en volgende week ga ik waarschijnlijk naar de nieuwe James Bond film met mijn andere huisgenoot Patty!

Ik hoop binnenkort weer wat sneller te posten dan deze keer! Dit was even een snelle update, de volgende keer wellicht weer wat meer inhoud van mijn stage etc!

Liefs uit Londen.

  • 04 November 2012 - 23:46

    Ruud (pap):

    Ha lieve Eva,

    Wederom een super verslag! Wat schrijf je toch mooi en vooral zo makkelijk! Hier is het ook donker nat en koud. Zeker vandaag was het bar en boos!

    Ik kijk uit naar Bath. Lekker uitwaaien, Spa-en, bijkletsen en wat niet meer! Maar bovenal lekker uitrusten!!

    Lfs je pap

  • 05 November 2012 - 21:24

    Rachelle:

    EVA!! Wat leuk om je te volgen en wat stoer dat je al zoveel mag regelen met je stage! :D
    Je ontdekt allerlei mooie plekjes van het ó-zo-grote Londen! Super! Geniet nog maar lekker! xx

  • 07 November 2012 - 21:39

    Helena:

    Weer een heerlijk verhaal Eef! En extra leuk omdat ik er nu ook echt een beeld bij heb. Wil je de foto's van ons weekend ook nog op de mail zetten of kan ik die gewoon van je blog halen? Succes met de tentamens maar gaat nu wel lukken met al onze aantekeningen toch? ;) (Gaat ons ben ik bang niet eens lukken met al onze aantekeningen..) Succes en daarna lekker bijkomen met je pa! Druk vol weekend daarna maar leuke dingen wel, zo te lezen. Geniet ervan! liefs xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Voor mijn stage in jaar 3 van CMV ga ik naar Londen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 20363

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Berlin

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Stage in Londen!

Landen bezocht: