What I have been up to - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu What I have been up to - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu

What I have been up to

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

13 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Allereerst mijn excuses dat ik al zo'n tijd niets gepost heb, maar het is hier ongelofelijk druk geweest. Alweer ruim een maand verder na mijn vorige post. De week na mijn laatste post was het voor mij nog toetsweek, dus ben die week druk bezig geweest met alles optijd in te leveren. Verder heb ik die week gewerkt aan de 'teachers pack' voor The Arabian Nights. Welke je nu kunt bewonderen op de website. Ik heb de pack inelkaar gezet en de opzet voor de meeste activiteiten gegeven en het grootste deel ook uitgewerkt, maar de uiteindelijke 'editing' lag in handen van mij stagebegeleider hier. Terug komend op school, ik heb trouwens beide vakken gehaald, zowel mensenrechten als 'student en bedrijf'. Dus dat was een enorme opluchting, het is toch spannend een vak in Nederland te volgen terwijl je niet bij de college's kan zijn!

De week daarna was het weer een drukke werkweek met op Donderdag de 'Directors party' wat eigenlijk een fundraising was. Dat is allemaal goed verlopen en ik heb me vermaakt met mijn collega's. Vrijdag kwam papa aan in Londen en is hij me op komen halen van mijn stage en heeft hij wat collega's ontmoet. 's Avonds hebben we samen bij Nobu gegeten, zoals papa het noemt 'het bijvoeder programma'. Omdat we als studenten niet altijd even gezond eten en omdat ik denk dat hij het stiekem gewoon leuk vind lekker uit eten te gaan onder het mom 'bijvoederen'! Zaterdag tot en met Maandag hebben we een heerlijk relax weekendje gehad in Bath, een plaatsje vlakbij Bristol. We hebben ook daar weer lekker gegeten, Briste zaterdag avond televisie gekeken, een massage gehad, in de sauna geweest en door Bath gelopen en warme choco gedronken omdat het zo koud was!

De laatste week van November was het een druk weekje, niet alleen op werk, maar ook omdat Donderdag avond mama en Griet aankwamen, Vrijdag ochtend mijn schoonouders Wim en Tineke samen met Joost, Sjoerd's broer en Vrijdag avond kwam Sjoerd ook nog aan! Donderdag avond had ik mama en Griet ontmoet op Padington en ben ik samen met hun meegegaan naar hun hotel om weer lekker samen te zijn en weer family-time te hebben. Vrijdag ochtend hadden we ergens afgesproken om samen te ontbijten en zijn we richting Monmouth Street gegaan omdat daar een van de beste koffie tentjes zit van Londen, en voor wie mijn moeder kent, SHE LOVES HER COFFEES! Daarna moest ik door naar een workshop en college van Theatre Craft. Het was echt heel interressant, ging over 'Fundraising and Development' en 'Working with young people' Daarnaast was er een soort beurs wat ook heel interessant was om rond te lopen en een idee te krijgen van de verschillende organisaties in Londen en hoe educatie hier verweven is met theater! Aan het begin van de avond toen de cursus afgelopen was heb ik een biertje gedronken met Tineke, Wim en Joost in een mooie pub vlakbij hun hotel. Daarna heb ik mama en Griet opgezocht voor eten bij 'Abeno too' een japans restaurantje en heeel lekker! Daarna heb ik samen met Griet Sjoerd opgepikt van het station die net aan was gekomen in Londen! Woohoo, my love reunited! Zaterdag en Zondag ben ik naar verschillende marktjes geweest met zowel Wim, Tineke en Joost als met mama en Griet. Zaterdag avond zijn we met z'n alle wat gaan eten vlakbij mijn stage en na het eten met z'n alle naar de voorstelling The Arabian Nights geweest! Het was echt heel gezellig en verliep allemaal soepel en het was heel leuk om mijn stage te laten zien aan iedereen tegen wie ik zoveel had verteld over mijn stage! Zondag gingen mama en Griet weer naar Nederland dus de ochtend en begin van de middag hebben we met z'n viertjes rondgebracht en daarna geluncht bij een heerlijke Thai vlakbij Regent St. Daarna hebben Sjoerd en ik zijn ouders opgezocht en hebben we eekhoorntjes gevoerd in Green Park. Maandag heb ik samen met Tineke even wat vrouwen tijd gehad en lekker geshopt op Regent Street, was heel gezellig even zo samen te zijn! Maandag was ook de dag dat Sjoerd's familie weer terug naar Nederland ging. Dus Dinsdag was Sjoerd en Eva dag! Ik was echt helemaal kapot van het weekend, maar ik heb enorm genoten en voelde me zo gezegend met al deze lieve mensen om me heen die allemaal voor mij kwamen hier naar Londen. Het voelt zo bijzonder om zo'n familie achter je te hebben staan zowel mijn eigen familie als mijn schoonfamilie. Jullie allemaal nog bedankt voor het geweldige weekend!

Afgelopen week was dus een kort werkweekje, dacht ik. Totdat ik woensdag laat werkte om evaluaties te doen met Press Road, het project waar ik mee werkte het afgelopen termijn. Daarnaast was het weer Press Night Donderdag, dus eigenlijk de 'officiele opening' van The Arabian Nights! Het was heel gezellig en heb heerlijk gelachen met collega's en er was zelf een man ook uit Nederland! Vrijdag avond kwamen mijn lieve vriendinnen aan uit Nederland. Een beetje moe van de week en het weekend daarvoor ging ik ze ophalen vanaf Bakerstreet. Het was zo leuk elkaar weer te zien! Meteen een biertje in de pub gedaan en als kadootje begon een hele groep vrienden voor ons Christmas carols te zingen! Zaterdag hadden we een lekker dagje en hebben we bij Bill's ontbeten in Soho. We zijn naar Camden Market geweest en die markt is echt ENORM! Uiteindelijk zijn we 's avonds weer in soho beland en hebben we daar lekker gegeten nadat we nog gewandeld hadden langs de Thames en de Londen Eye gespot hadden! Zondag moest ik een paar uur werken, maar voor werk hebben we eekhoorntjes gevoerd, ze waren zo lief en kwamen vanuit de boom naar ons toe! Fran en Ing hebben de film/docu die gemaakt was over Press Road ook kunnen zien op mijn stage en het was heel leuk om daar een impressie van te krijgen denk ik! Zaterdag eind van de middag was ik echt op. De meiden waren de stad weer in gegaan terwijl ik nog op stage zat, en toen ik thuis kwam viel ik meteen in slaap, een powernapje en hoppa, Ing en Fran zaten al bij Jamie Oliver(restaurant) op me te wachten! We hebben daar echt heeeerlijk gegeten en het was echt een leuke en gezellige afsluiter voor weer een super gezellig weekend! Ook dit weekend was weer een weekend waarin ik met volle teugen genoten heb. Ik was wel ontzettend moe, maar ondanks dat was het super! Deze week een drukke week, 5 dagen werken omdat ik vorige week disndag vrij was. Maar dit weekend heb ik lekker de tijd voor mezelf (En school, er moet weer huiswerk gemaakt worden) en voor de kerstinkopen! En volgende week ga ik alweer naar huis voor kerst! Ik kan niet wachten!

De afgelopen weken begon er een gevoeletje zich te ontwikkelen wat ik zelf niet on benoemen, totdat ik maandag even in tranen uitbarste van vermoeidheid, stress(op werk en een huisgenoot die me nogal vaak wakker maakt midden in de nacht) en een gevoel van gemis. Mary, mijn collega vroeg me 'are you missing home? Are you homesick?' En ineens dacht ik, oh zo noem je dat. Dat is wat ik voel. ik heb Sinterklaar gemist, mijn eigen bedje gemist, alle lieve vrienden en vriendinnen gemist! Ik kan me in dit huis niet zo ontspannen als dat ik dat thuis kan.Ik kan niet wachten thuis te komen volgende week en in mijn bedje te rollen, mijn eigen douche weer in te stappen en kerst te vieren met all my loved ones!

Vandaag kwamen alle kinderen die in ons project 'Minding the Gap' zitten, langs om The Arabian Nights te kijken. Een van deze groepen gaf ik ook les op woensdag ochtend. Toen ik ze vertelde dat ik er volgend termijn niet meer ben, dat ik dan weer in Nederland ben, begonnen ze me te knuffelen en kreeg ik de liefste complimenten 'Miss I realy like you, I really like you oas a teacher!' en 'Miss I am going to miss you!' Dit is dus waar ik dit werk voor doe, dat je werkt met deze jongeren, ze openen zich voor je, vertellen persoonlijke dingen en we werken met z'n alle ergens naartoe, en als je weggaat laten zij ook zien dat jij voor hun betekend hebt. Dat was even een paar keer slikken en ik ga hun ook missen, ik ben zo trots op ze en zal nooit vergeten wat zij mij geleerd hebben! Zelfs toen een van de meiden me vertelde over haar vader die overleden is in Afghanistan en hoe zij niet terug kan gaan omdat het te gevaarlijk is, besefte ik me dat deze jongeren zo sterk zijn, als zien ze het zelf vaak nog niet in. Ze was zo open naar me, en we begrepen elkaar in het feit dat Engels niet onze moedertaal is en hoe het juist dan extra moeilijk is je gevoel uit te leggen in het Engels. En hoe frustrerend het is als je niet uit kan leggen wat je bedoelt doordat je de woorden niet kent of er geen woorden zijn om het te vertalen. Echter is de achtergrond van deze jongeren zoveel heftiger en soms onvoorstelbaar. Als ze daar soms wat over vertellen besef je alleen maar meer hoe enorm sterk ze zijn, en hopelijk zullen ze ooit zelf beseffen dat ze zo krachtig zijn. Voor dit meisje hoop ik echt dat ze ooit haar droom verwezenlijkt om naar de universiteit te kunnen gaan en een dokter te worden of 'a business woman' zoals ze zelf zei.

Ik ben enorm dankbaar voor de projecten waar ik aan mee heb kunnen werken tot nu toe en de (inspirerende) mensen die ik heb mogen ontmoeten tot nu toe. In totaal nog 2,5 week stage, so you can say, this is the beginning of the end of my adventure in London!

Tot snel lieve mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Voor mijn stage in jaar 3 van CMV ga ik naar Londen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 20351

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Berlin

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Stage in Londen!

Landen bezocht: