Room viewings and first sundays. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu Room viewings and first sundays. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu

Room viewings and first sundays.

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Time flies in this city. Op de een of andere manier duren de dagen soms lang, maar ze vliegen ook voorbij. De afgelopen dagen ben ik druk opzoek geweest naar kamers. Ik kwam op de vreemdste plekken en zag de vreemdste mensen. Well, let's start with the first room viewing. Ik had gereageerd op een advertisement online, een koppel wat een kamer verhuurde op Broadway Market, how nice is that? De avond van te voren had ik al zo mijn twijfels, ik bedoel bij een getrouwd stel in huis? Maar ik dacht eerst kijken, ik kan altijd wegrennen als het niets is. Dus ik kwam daar aan, een hele zoektocht door een deel van Londen waar ik nog nooit geweest was. De buurt, I don't know, it seemed nice, but also a little Rotterdam-Zuid. De woning was naast een flat met sociale woningen. Aan de ene kant geen probleem, tot ik de man zag waarbij ik in de flat zou gaan wonen. Ik kreeg de kriebels, te behaarde armen, kaal hoofd, oh ja en zijn vrouw was er even niet, die zat in Rusland. Oh ja, en of ik niet al morgen in kon trekken, ze hadden het geld nogal nodig, en hij zou ook naar Rusland gaan volgende week. Het appartement was nogal klein, en ik voelde me er al niet zo op mijn gemak, al helemaal niet als ik me voorstelde dat we daar met z'n drieën zouden wonen, op elkaars lip dus.

Zaterdag ben ik naar een Agency in Kensington gegaan die mij konden helpen met het vinden van een kamer. Zij zitten precies in de omgeving waar ik een kamer zoek, de vrouw die me hielp was er vriendelijk en had meteen 3 viewings geregeld voor die middag nog. Om 15.00uur kamer 1 bij Shepherds Bush, om 16.00uur kamer 2 bij Holland Park en om 17.00uur kamer 3 in Bayswater. Kamer 1 daarvan nam de landlord zijn telefoon niet op, waardoor ik voor een dichte deur stond. Toen ik aanbelde deden een jongens open met een handdoek om zijn heupen geknoopt alsof hij net uit de douche was gekomen. Maar hij was zo vriendelijk om me binnen te laten waar een andere jongen gedag kwam zeggen. Ze waren Italiaans en Spaans en woonde daar al een tijdje. Ze hebben voor mij de landlord nog proberen te bellen, maar die nam niet meer op. Uiteindelijk moest ik door naar mijn volgende afspraak en viewing. Deze vrouw moest ik bellen als ik bij metro station Holland Park was aangekomen. Drie minuten nadat ik haar gebeld had kwam ze aanlopen, ze was met de auto gekomen, dat ging wat sneller, een dikke Mercedes stond klaar voor me. Het voelde een beetje vreemd en al helemaal toen ze mij begon te overtuigen van dat ze altijd de waarheid verteld begon ik te twijfelen aan de waarheid. Ik bedoel, als je de waarheid verteld hoef je dat niet nadrukkelijk te zeggen? You just do it, right? Goed, deze kamer lag dus nogal achter Holland Park en de stukken waar we doorheen reden waren net uit Notting Hill, jammer genoeg lag het appartement aan een bouwput en die vrouw was nogal vreemd. Dus op mijn gevoel afgaande en de prijs voor wat je er krijgt, no thanks ma'am!

Room 3 was in Bayswater, dat voelde meteen een stuk beter, want met mama heb ik afgelopen mei in Bayswater geslapen, dus de omgeving kende ik al een beetje. Ik wist al waar ik bij de metro uit moest stappen en welke kant ik op moest gaan. Daar liep ik de straat in en zag een imposant gebouw staan waarop stond 'Garden House.' Het eerste wat ik dacht was: please please please let there be a room for me, please let this be it! Ik kwam binnen en het was nogal een chaos aan mensen, de mensen die dat pand verhuren hadden zichzelf nogal overbooked I think. Maar wel hele vriendelijke mensen, en de kamers die ik gezien heb zagen er prima uit, ze deden me denken aan de eerste kamer van Sjoerd en Griet in Rotterdam. Een soort Stadswonen. Maar de vibe voelde erg goed! Maar de vrouw die me die kamers liet zien had ook nog een andere kamer voor mij in Marylbone. Iets meer in het centrum, en de kamer iets goedkoper. Het nadeel van de kamer zelf was dat hij wat kleiner is, een eenpersoonsbed (jammergenoeg, waar moet Sjoerd slapen als hij langskomt, zoals mijn moeder zei: 'Ja die moet dan op je slapen Eef, zit niets anders op..'). Het huis zelf zag er heel opgeruimd uit en de huisgenoten die aanwezig waren zagen er heel vriendelijk en aardig uit. Er was een grote gedeelde woonkamer, keuken en badkamer. Bij dat andere appartement deelde je alleen een keuken en badkamer. Dus, I got some overthinking to do! In Bayswater komt ook een kamer met balkon vrij, dus daar ga ik vandaag nog naar kijken, daarna moet ik denk ik mijn beslissing maken. Spannend!! Dus vandaag hopelijk mijn laatste viewings,

Some more exciting news, Dad is coming over today! AAAAAH, can't wait to finally hug someone and talk all the talk I want to talk! Ik heb op mijn andere blog een stukje over Eerste Zondagen geschreven ( http://evajanna.tumblr.com/post/30745909179/my-first-sunday ). Als je dat gelezen hebt begrijp je dat ik heel blij ben dat er even iemand over komt. Ook met de kamers, dan kan papa me helpen kijken welke plek beter is etc. Nou pap, tot zo!

En lieve mam en Griet, ik mis jullie ook hier! Mam, heb je je al ingeschreven voor Yoga? Kon toch in September? En Grietie, hoe waren je eerste dagen van de studie?

En Sjoerd, dikke kus voor jou! I know you work hard. Ik hou van je, en geniet lekker van alle ruimte die je nu hebt in huis, en dat ik er geen rommeltje van maak ;-)

Verder, bedankt voor alle reacties op mijn blogs! Is heel fijn om te lezen!

Liefs uit Londen.

p.s. ik start een weekje later met mijn stage doordat er wat dingen veranderen binnen de organisatie. Kijk er naar uit om te beginnen!!

  • 03 September 2012 - 11:36

    Marian :

    Lieve Eef,

    Vandaag gelukkig een vertrouwd iemand bij je, je vader.
    Ik hoop dat er een fijne plek bij zit.
    we hadden al gebeld en geskyped maar wat is het heerlijk om jou belevenissen te lezen. Ik genet van je schrijfstijl.

    Lieve meid succes vandaag bij je kamerzoektocht.

    Dikke kus

  • 03 September 2012 - 14:23

    Ella:

    Lieve Eva
    Wat een onderneming om een stage te doen in Londen en voor dat alles een beetje loopt zoals het lopen moet. Bewondering voor je!!!!!! Heb genoten van je eerste verhaaltjes. Dat oeverrloze gesjouw met je koffers, hilarisch. Zag jou echt zoals je bent voor me met het gedoe je kunt het echt heel beeldend verwoorden. Leuk. Ik grniet er van meisje. Ik hoop zo dat je het naar je zin zal krijgen en je stage succesvol wordt. Vandaag veel succes met het zoeken naar de beste kamer maar gelukkig kun je overleggen met Paps. Heerlijk voor je.
    Ook je engelse blog heeft me geraakt, heel inspirerend.
    Hoop zo dat je bij ons bent op de 23ste, want anders zullen we je erg missen!
    Voor vandaag heel veel succes en verder met het begin van je stage. Blijf je absoluut volgen.
    Dikke knuffel van ons,
    Ella

  • 07 September 2012 - 13:54

    Jos Van Nierop:

    Hallo Eva Janna,

    Via het International Office ontvingen we je blog, waar we misschien iets mee willen doen.

    Heb nog wel een paar vragen, naar je hogeschool-mailadres gestuurd. :

    bij voorbaat dank,
    groet,
    Jos van Nierop
    redactie Profielen www.profielen.hr.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Voor mijn stage in jaar 3 van CMV ga ik naar Londen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 20358

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Berlin

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Stage in Londen!

Landen bezocht: