London baby(with Austin Powers accent)! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu London baby(with Austin Powers accent)! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Eva Breugel - WaarBenJij.nu

London baby(with Austin Powers accent)!

Blijf op de hoogte en volg Eva

29 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello my loves!

Ik weet niet waarom, maar ik moet altijd aan Austin Powers denken die keer dat hij in Londen is en dan zegt 'London baby'. Nou ja hij zegt eigenlijk overal 'baby' achter. Anyways, I AM IN LONDON BABY!

Gister middag aangekomen in mijn tijdelijke kamer in Soho, Londen! Midden centrum, ik moest met de metro uitstappen bij Piccadilly Circus, kan het meer in het centrum zijn dan dat?! De treinreis begon al spannend toen ze vlak voor de Belgische grens allemaal mensen gingen fouilleren voor mijn neus, eerst kwam er een speurhond langs met twee agenten in burger en later een groep van vier agenten in burger die dus aan het fouilleren waren. Maar ik geloof dat ik meer gespannen was voor mijn overstap in Brussel op de trein dan voor deze drugsactie. In Brussel bleek ik een uur de tijd te hebben om over te stappen. De treinreis zelf voelde alsof deze voorbij vloog, uiteindelijk zit je maar 20 minuten in de tunnel onderwater. Eenmaal uit de tunnel besefte ik me: 'IK BEN IN ENGELAND! AAAH! Nu gaat het dan echt beginnen!'

Aangekomen op St. Pancras begon ik even te zweten, twee koffers en de metro. Trappen, heel diep en te veel bagage! Gelukkig had Kings Cross bijna alleen maar roltrappen. Ik was me ondertussen nogal immobiel gaan voelen door al die tassen en koffers waardoor ik nogal panisch werd met al mijn belangrijke spullen in mijn rugzak. Overal waar ik stil stond: paspoort - check! Portemonnee - check! Telefoon - check! Sleutels - check! Na alles weer gecheckt te hebben kon ik weer een stukje strompelen met all spullen. Wat is het trouwens een gedoe als je moet plassen terwijl je zoveel spullen bij je hebt! Gelukkig was er een heel aardig Brits stel op het station dat even op mijn spullen heeft gepast. Ik weet wel zeker dat dat mijn snelste plas ooit was!

Eenmaal op Piccadilly Circus hebben twee britten mij geholpen met de koffers omhoog te krijgen. Ik denk dat ik er zo oververhit, vermoeid en onhandig uitzag dat ze me wel moesten helpen! Het appartement had ik gelukkig snel gevonden, alleen schrok ik nogal van hoe het rook en eruitzag. Het rook alsof de wc dagen niet doorgetrokken was, and clearly I found out it wasn't! Mijn tijdelijk slaapkamer was een rommel, het bed lag overhoop en er lagen overal veertjes op de grond (uit de kussens neem ik aan, heb hier in Londen nog geen vogel gespot!). Maar het was vooral een schok omdat ik verwacht had dat er verder niemand zou zijn, maar ik had sterk het idee dat er iemand anders ook leefde maar dan in die andere kamer (hoopte ik!). Maar eerst ging ik opzoek naar wat chloor om door die WC te gooien en wat wasmiddel om het beddengoed te wassen en wat schoonmaak spullen voor de keuken! Op naar een supermarkt. Na de schoonmaak spullen thuis gedropt te hebben wilde ik een grotere supermarkt zoeken (vandaag bleek er een om de hoek te zitten... had ik niet gezien). Ik had er op internet eentje gevonden bij Convent Garden,. Top, dacht ik, kan ik meteen even langs de Lush voor mijn geliefde shampoo! Drie rondjes om Convent Garden later en eindelijk vond ik de Tesco! Op naar huis met de boodschappen, wat even duurde want zo voelt het dus om verdwaald te zijn, en blijkbaar ben ik zo afhankelijk geworden van smartphones met internet die ik op dat moment niet had!

De sleutel hing uit de deur van het appartement, which meant I got a roommate! Ik deed de deur open en mijn nieuwe roomie verontschuldigde zich meteen voor de rommel. Hij wist niet dat ik zou komen maar hij wilde het goedmaken met en een drankje en daarna zou hij schoonmaken en opruimen. Deal! We hebben een Pint om de hoek gedronken, Valabel gegeten op een bankje in het park. Het park waar ik het eerste dier in Londen heb gezien. Ik: 'Look is that a squirl? .. Oh no, wait is that a rat?!' Hij: 'That for certain is a rat! haha.' Ik moet toch echt naar Hydepark voor de eekhoorntjes! Na het take-away diner hebben we nog een gin-tonic in een andere pub gedaan en toen was ik doodop door de reis! Thuis nog even contact gehad met het thuisfront door Face-time en skype en daarna lekker in bed gekropen! En vanochtend weer fris opgestaan!

Vandaag was mijn nieuwe mission 'opzoek naar handdoeken en beddengoed in Londen'. Gister had ik het al gevraagd aan iemand en die keek me aan alsof ik vroeg waar je een ollifant met gouden oren kan kopen in Londen. Ik dacht die handdoeken heb ik sowieso nodig als mensen langskomen en voor de komende vijf maanden komt dat altijd van pas, net als beddengoed. So, Where the hell can you find towels and bedding in London? Tja, goeie vraag. Uiteindelijk kon de Zara-home me verder helpen. Jammergenoeg waren de handdoeken niet de prijs van de Hema, maargoed ik heb ze gevonden and this is London, so get used to it(the prices I mean...)!

Je ontdekt de stad echt op een andere manier wanneer je opzoek bent naar schoonmaak spullen of beddengoed! Ik heb er meteen een paar woorden bij geleerd in het genre van huishouden in Engeland! Verder is de stad echt enorm druk, zo druk en vooral overal. Soms voelt het alsof er allemaal wolkjes in mijn hoofd zitten door al die mensen. Het is ook anders om alleen in een stad te zijn. Normaal babbel ik erop los, nu is dat even wennen. Ik zie overal leuke tentjes om te eten, maar heb nog niet de moed bijeengeraapt om daar alleen te gaan zitten. Bij elk tentje wat ik zie, zie ik mezelf zitten met iemand. Aan de Fish and Chips in een pub met Sjoerd en zijn vader (Wim). Aan de vis en lekkernijen met mama. Sterren restaurants en sushi met papa. En de lekkertjes sandwiches en biertjes met mijn liefste zus! Dus liefies, als jullie hier zijn is er genoeg eten! Mam, de Whole Foods, een enorme Biologische supermarkt om in te verdwalen is ook wat voor jou! (Catharina, you would like it too girl, GP but super duper hip;-) )

Nou dat waren al heel wat impressies voor de eerste dag! Komende dagen opzoek naar een bank om een bankrekening te openen (anyone suggestions?), een telefoon abonnement en een kamer voor de andere vier maanden (also any suggestions? Anyone?).

Liefs,
Eva

  • 29 Augustus 2012 - 16:55

    Rachelle:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Nu is je avontuur écht begonnen, ga er vooral van genieten meid! Straks kom je met een hoop ervaringen terug :) Waar/Wat ga je stage lopen? x

  • 29 Augustus 2012 - 17:00

    Helena:

    Heey Eef, het klinkt nu al als een heel avontuur! Wel een goed excuus voor een mooie zara home inboedel! ;) Leuk dat je er gelijk op uit bent gegaan met je roommate. En lekker een boekje meenemen als je alleen ergens wil eten!!
    Geniet van alles en succes op je eerste stage dag straks!

    Kus!

  • 29 Augustus 2012 - 18:16

    Catharina:

    Heej Eef, wat schrijf je leuk en wat een indrukken binnen twee dagen! Wat een verrassing dat je ineens een onverwachte roommate hebt. Is hij Engels? Wel handig voor practising your English ;)! Kan mij voorstellen dat het even wennen is om alleen uit eten te gaan, maar straks ken je vast een hoop nieuwe mensen waarmee je bij een hoop hippe Engelse tentjes gaat eten! En anders kun je alvast even ´inburgeren´ door een echt Engels kookboek (jamie Oliver?) te kopen en traditionele Engelse dishes uit te proberen voor als je Engelse vrienden komen eten =). Want wij weten (Engelse) liefde gaat door de maag hihi! Jaa Whole Foods ken ik, dat hadden ze ook in NY! Heb je al wat lekkers gehaalt daar?

    Veel plezier de komende dagen met sightseeing door de stad en het gezellig maken van je huisje in Soho!

    Xx

  • 29 Augustus 2012 - 20:50

    Frank:

    Supervet Eva! Joe spiek inglish very liquidly binnenkort joh! Veel plezier daarzo en veel succes maandag? bij je eerste stagedag en natuurlijk alles uitvogelen.


    Cheerio

  • 30 Augustus 2012 - 15:36

    Eline:

    Wat gaaf eef! Echt een goed begin, een pint drinken met een engelsman op dag 1!!
    Leuk om zo je eerste stapjes te zetten in het drukke Londen, hopelijk kan je ook je rust vinden.
    Enjoyenjoyenjoy!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Voor mijn stage in jaar 3 van CMV ga ik naar Londen!

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 20361

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 27 Januari 2014

Berlin

28 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Stage in Londen!

Landen bezocht: